alvalundvall

Efterrätt, nästa!

Kategori: Vardag

Hejhej!

Igår var vi ju som sagt på lia. Det är ändå ganska mysigt att bara vara ifrån allt. Jag menar, att vara i en stuga på 15km2, mitt uppe på ett berg, utan någon tv eller liknade med bara familjen. Det är ju inte så dumt! Men, vi var ju inte bara familjen. Min morbror kom och två kompisar till pappa. Min morbror for hem vid halv sju kanske och dom andra for hem vid nio tror jag. När vi kom upp dit så var det 26 grader där. Av den där värmen så blev jag så trött att jag gick och la mig när alla hade farit.
 Imorse när jag vaknade så var det jätte dåligt väder. Det typ regnade och blåste. Det var inte mys! Innan vi for hem så spelade vi 500. Hehe, fast vi körde bara tre om gångar för jag ledde med typ 330 päng och Abbe och pappa låg minus! Det var ganska roligt, för jag brukar typ alltid ligga sist! :P Japp, sedan hem. När jag kom hem så började jag på min blivande byro. För att min byro som jag har inne med kläder är för det första för liten och sedan så har den gått sönder. Själva gejen som handtagen sitter i har lossnat. Men jag har en byro som är garaget med en färg som jag absolut hatar. Det är typ bege med bruna handtag. Min farmors pappa har gjort den. Han var väldigt duktig på sådant, han har bland annat svarvat bordet som vi har i fjälls. Aja, byron. I början så hjälpte pappa mig för att mest visa hur man gjorde sedan klarade jag av det själv. Det gick ganska bra faktist, för jag hade någon mockajong som värmde och sedan var det bara att skrapa bort färgen. Då satt jag i garaget för mig själv och skarapade färg och lyssnade på musik på hög volym! Mys! ;) Men jag har lite smått ont i händerna efter, men det ska kännas att man har gjort något! Imorgon så får jag fortsätta. Kvällen ser ut på så sätt att några kompisar till mamma och pappa och hans dotter är här och har ätit också ska vi äta efterrätt. Jag ska nog gå ner till dom och umgås lite nu!

Ja, har en trevlig fortsatt lördags kväll då, för det ska jag ha! :D



In my eays, you is that I call love!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: