alvalundvall

Blodprov hit, blodprov dit...

Kategori: Vardag

Hejhej! Tänkte det att det blir lite tråkigt om jag bara ska skriva om den där listan. Och sedan så blev jag så blogg sugen! ;)

I måndags så drog jag och bästa vännen till Björna! Roligt, roligt! Igår så for jag och pappa till stan och då var det inte shopping det handlade om, läkaren.. Jag vet inte om jag har sagt det men, det blev ju en remiss (vet inte riktigt hur det stavas) till sjukhuset i stan. Där fick vi träffa en ST-läkare. Men vi blev inte så mycket mer klokare. Bara det att på blodproverna visade det att nästan alla "värden" som hade med muskler såg inte bra ut.. Det var tydligen något som försvann från min kropp som behövdes för musklerna eller hur jag ska säga. Så nästa vecka ska jag träffa en läkare som håller på med muskler, för att hon var ledig den här veckan. Hon sa något om att jag skulle få ta ett till blodprov då... Jag fattar inte! Jag har ju redan tagit två gånger! Kan man inte bara skicka tbx blodprovet som dom andvände sist, och andvända det igen?? Less, less, less... Men jag hoppas bara att det inte blir så att dom till sist kommer och säger att det inte är något, att jag är helt frisk... Det finns bara inte på kartan! Aja, det går ju sakta men säkert frammåt iallafall!
När jag kom hem så gick jag över till grannen och fikade. När jag kom hem så såg jag att jag hade fått ett sms, jag hade sett det tidigare men jag hann inte läsa det då. Men när jag väl läste det så var det SS som frågade om jag skulle komma på ridningen, tittade på klockan och insåg snabbt att det var för sent.. Men för säkrehets skull så frågade jag SS om hur länge det var tills det började och hon svarade att det var 5 minuter kvar. Efter mycket stress så kom jag dit. Senare på kvällen så for vi på plantan för att tjäna ihop pengar till fotbolls laget. Det är en cupp i Umeå som det handlar om! Hoppas på att vi ska kunna fara! :D
Nu, idag så har pappa pch Abbe precis stuckit med husvagnen till Ånge för ett crossläger som varar till på fredag. Då blir det bara jag och mamma hemma! Myyyys!
Abbe, när han är ute så cyklar han. Och det är KONSTANT! Det är ju typ som hans kärlek.. Men iaf, när han ska fara till Ånge så behöver ju inte han den. Och min cykel är för liten och vi har inte hunnit köpa en ny. Då frågade jag pappa om jag kunde få andvända den medans Abbe var borta, och svaret blev ja. När Abbe fick höra det så blev han så sur att han stängde in sig i husvagnen i 2 timmar! Sur kart! ;) Men han fick ju inte sin vilja igenom ändå!
Ne, nu tror jag att jag ska plinga till EF för att fråga vad hon har för sig idag. Och kanske träna att åka på Abbes cykel lite! ;) Lite senare när mamma kommer hem så kanske det blir stan. Då ska det handlas vita converse! :D




Kommentarer


Kommentera inlägget här: