alvalundvall

Ridning

Kategori: Vardag

Hej! Igår hade jag ju både ridning och läxa, så jag hann  inte skriva något! Jag får skriva mycket idag istället! ;)

Jo, jag går ju på ridning. Efter som att det är närmast så rider jag på "Gideå Basjikir Hästar". Det är lite annan ridning. När man rider på Bsjkir hästar måste man rida med kropps-språk. Varför och hur, kan ni titta på hemsidan, klicka sedan vidare på historia. Dom har ju lite anorlunda historia. Dom kommer ju ursprungligen från Ryssland. Dom togs direkt från det vilda innan dom kom till Sverige och gården. På resan fick dom inte så jätte bra behandling heller, av ryssarna. Om ni vill veta mer, HEMSIDAN! http://www.basjkirhastar.se/ ;) Tänkte visa några av hästarna.
Ivanna

Ivanna.
Ivanna är minta hästen på gården. Men det säg ju inte att man inte kan ha attityd! Vissa kan rida jätte bra på hon och vissa mindre. Det är jätte stor skillnad på hon nu än för ett, två år sedan! Hon är ju helt fantastisk i jämnförelse! Hon är super på uteritter! Det är ju en av mina favorit hästar, så vad ska jag säga? ;)

Gejsha december 2002
Gejcha.
Gejchaär lite halv ny på banan. Hon har fött två föl. Hon har nog stöst atityd! Fart är nog hennes specialitet! När hon vill så kan det gå fort! ;) Men jag harinte ridit så jätte mycket på hon, så jag vet inte riktigt. Även fast det är jag som har ridit på hon mest av dom i våran grupp! :P Ännu en favorit häst! ;)

Poker Khan

Poker.
Poker är så klart Sannas favorit häst! Det är hon som har ridit mest på han. Jag red på han igår och det gick faktist jätte bra! Han är en av bus hästarna! ;) Han är ganska ung. Efter som att han är så duktig nu, så kommer han ju att bli värsta super hästen när han blir äldre! ;)

Kommentarer

  • sinninoni säger:

    mmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!

    2011-02-22 | 15:49:21

Kommentera inlägget här: