alvalundvall

Sjukt härlig by jag bor i, det ska ni veta!

Kategori: Vardag

Hejhej!
Igår så blev det badstranden, där jag träffade EF och lite senare LG. Så att dom följde med mig hem. Vi gick ner till våran brygga och fiskade. Jag kastade och EF och LG metade. Vi fick lite små fisk som man alltid får på mete. Men efter att LG hade farit hem så kastade både jag och EF. Då lyckades EF få en Gädda på 3,5kg!? Den var fet som bara den! När jag skulle lyfta i linan, som var spinnad skar jag mig på den eftersom att Gäddan var så tung. Japp, men inte nog med det så for vi ju ut med båten och då så drog vi draget efter båten, och mitt i mitt och EFs samtal så säger hon att hon har napp. Men då efter ett tags vevande så sa hon att hon bara hade fasnat. Vi rodde mot där linan satt och då kände hon att det ryckte till i linan och insåg att det var en fisk. Hon vevade på och när linan var typ 3m ifrån båten så fick vi se aset komma upp till ytan! Den vägde då minst 6kg! Men så slet han av linan och tafsen och drog iväg med draget. Så var det slut på det roliga! Men EF var ju skakis ett bra tag efter!
Senare på kvällen blev det bastu, bad och vattenskidor. Det var bara pappa som åkte och vi badade i vågorna! ;D Mysigt värre!
Idag vet jag inte riktigt vad som händer, om jag får som jag vill så far jag till ladugården där värdens bästa My är. Det var så här, att Mys familj var en "sommarfamilj" hos dom som har ladugården som jag brukar vara i. Också började ju jag vara i ladugården, så att hon som jag brukar vara med i ladugården alltså hon som äger den, LS berättade väldigt mycke om hon. Så fick jag träffa henne och vi kom bra överens direkt! Så det var den lilla historien om jag och My med! ;)
Ha en bra dag, även fast det inte är så bra väder! ;)

Kommentarer

  • moadenbästapettersson säger:

    men guuuuuud . vi var också där . :P

    när vare nii var där ??? =)

    2011-07-24 | 14:26:04

Kommentera inlägget här: