alvalundvall

7:an, NUUUUU!

Kategori: Vardag

Hejhej!

Ja, igår har det faktist hände en massa roligt! För att igår så kom våra blivande lärare/mentorer. Mentorerna var jätte snälla. En hade vi ju redan haft som trä-sjöjds lärare. Shiiiiet vad jag längtar, jag vill ju börja NUUUU! Men man måste ju ha någonting att längta till också. Julia och Niklas kom också. Så jag var med Julia typ hela dagen. Sjukt roligt, för det var ju så länge sedan nu. Det är så många som jag vill vara med, men jag hinner ju inte allt.
Resten av dagen så gick dom runt och tittade på vad alla 6:or gorde på elevens val. Jag fick dans precis som jag ville. Det var to.m mer killar n tjejer som hade valt. Eftersom att det var dagen innan sista dagen innan sportlovet så var ju en tjej ledig och den andra var sjuk. Så det var två tjejer och fyra killar. Man fick ju ganska ont i benen efter ett tag men. Vi dansade foxdrott, bugg, vals och hazzel. Alla var par danser förutom hazzel. Det var ju ca 1 år sedan vi dansade så alla hade ju glömt bort allt. Men efter ett tag så kom man på hur det var. När vi hade dansat hazzel klart, så kom mentorerna för att titta på mig. Läraren som vi har som dans lärare är min huvud lärare. Så hon vet ju en del om mig. Då började hon och berömma mig, för att jag var så "bra" på att stå inför klassen och prata, och att jag trivdes där. Det var ju ganska kul att höra, men det var ju bara det att alla i dans-gruppen hörde ju det. Aja, lärarna har ju sagt att vi ska vara bra förebilder. Så det var jag väl då? Även fast dom inte var så mycket yngre än  mig, men men!
En mindre rolig sak var ju att Modo förlora... Dom spelade ju ganska bra, men det hjälpte ju ändå inte. Matchen i allmänhet var ganska tråkig. Eftersom att det stog 0-0 ända till straffar. Om inte Tarkki... Eller jag ska inte prata om det, då blir Sanna och Moa så arg på mig! Jag hade ju iaf bra sällskap!


Idag då! På skolan så var det en skid tävling. Jag och Alice hade ju planerat såååå bra! Vi hade redan bestämt att Alice skiulle vinna och att jag skulle komma tvåa. Mycke riktigt, så blev det! Mina ben började krackulera efter typ halva vägen. Men när det var kanske 300m kvar så gick jag nästan bara på tjurskallen! Lagomt arg var jag när jag gick i mål. Men det var det värt! Fast jag åkte mest för att få ett bra skriftligt-omdömme till 7:an. Hehe, smart jag är! ;D


Imorgon så bär det av till Långviksmon. Det är någon skoter grejs där så då ska ju såklart pappa dit! Blir nog att träffa Emelie, FF och Alice där. Jag ska ta med mig kameran, för att det var någon foto tävling. Första pris var 1000kr, andra pris 700kr och tredje pris 300kr. Tror nog inte det lär bli några pengar, men ändå! ;)
Ne, nu ska jag forstätta mysa med farmor och farfar! Ha en bra kväll allesammans! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här: