alvalundvall

Dag 07 – Min vecka.

Kategori: Vardag

Hejhej!

Min vecka, ja det är ju bara torsdag men jag kör ifrån i måndags.
Jopp, i måndags så skulle vi haft ridning men det blev inte av för det var tänkt att vi skulle rida ut i skogen, men det regnade ju hela dagen så att det gick inte. Tror inte om det hände så mycket mer.
 I tisdags så for jag till ladugården. Dom hade en prao-elev där, så att jag och hon hjäptes åt och gjorde kalv-ladugården. Sedan så gick jag och L vidare till stor-ladugården. Jag kan berätta lite hur det är så att ni förstår allt med ladugård hit och ladugård dit. Jo, det är så här att först så hade dom en ladugård med 32 mjölk kor med en mjölkmaskin. Förra sommaren så byggde dom en ny ladugård med en robot och ett utnymme för en till. Med full besättning så ska det rymmas ca 82 kor. Nu är det ca 70 kor där. Varför jag är där är för att, jag älskar kontakten med djuren och sysslan! När jag är där så brukar jag mata kalvarna, ge dom vatten och ibland hö. Mjölken brukar L sköta om. Jag brukar ge dom övriga kvigorna i kalv-ladugården mat osv. Ja, sedan så gör jag ju mer men det var lite av vad jag brukar göra. Nu, åter till saken. I stor-ladugården så behandlade vi någon ko, och siminerade någon med. Klöv vårdaren kom också. Det är faktiskt ganska häftigt och se! 
 I går, onsdag så var vi och hälsade på våran blivande skola, när vi börjar 7:an. Shiet, jag vill ju börja nu! Jag vet att jag har sagt det förr men. Ja, det var bäst helt enkelt. Men när jag kom hem var det bara att äta och fara på Abbes fotbolls match.. Helt ärligt, det var deprimerande! Först så tog jag kanske 50 kort sedan så blev jag så sur för att jag inte får spela så då gick jag upp ingen på läktaren. Jag hatar värkligen att jag inte får träna! Jag ångrar mig så mycket för varje gång jag har sagt att jag inte vill fara på träningen! Jaja, dom måste ju hitta felet på mig först...
 Idag så har det inte hänt så mycket. Abbe har tagit med sig en kompis hemifrån skolan som ska sova över här. Lite senare så ska vi fara på Gideågården och se på "Pirates of the Caribbean" i 3D. Jag tyck själv att det är skit coolt med 3D, men det är bara det att jag sitter ju och skriker så fort det kommer något nära! ;P
Det var nog allt! Hoppas att ni får en bra kväll, för det ska jag ha! :D


Kommentarer

  • En rosa fotoblogg ♥ säger:

    svar: hej på dig också!

    2011-05-20 | 18:30:52
    Bloggadress: http://pinkpiercings.blogg.se/
  • Veronica säger:

    Hej =) allt bra?

    2011-05-20 | 19:00:59
    Bloggadress: http://veronicasadventure.blogg.se/
  • Emma säger:

    Hej!

    Hur är det med dig idag? :)

    2011-05-20 | 19:19:38
    Bloggadress: http://emmaaaolsson.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Hej!

    Hur är det med dig idag? :)

    2011-05-20 | 19:20:06
  • Ellinor säger:

    Hej,



    Mitt namn är Ellinor och jag har som tanke att starta ett smyckesföretag! Jag kommer att sälja armband, halsband och örhängen till grymma priser, max 50 kr/st. Det återstår bara en liten marknadsundersökning. Så om du orkar ta din tid att svara på några frågor så skulle det vara guld värt för mig :) Maila svaren till: [email protected]



    1) Vad är du själv ute efter för smycken? Silver/guld? Mode/unikt?

    2) Vad tycker du är ett rimligt pris för armband, halsband respektive örhänge?

    3) Hur ofta köper du smycken?

    4) Vad lägger du helst pengarna på när du köper ett smycke, kvaliteten (så som till exempel äkta silver) eller att de är snygga?

    5) Har du några tips du vill dela av dig till mig? :)



    Du får jättegärna även kika in på min blogg där jag lagt upp en bild på de tre smycken jag gjort (men kritisera med måtta, de är de första jag gjort i mitt liv haha), och skriva en kommentar om vad du tycker av dem :)



    Ha det bäst!

    2011-05-20 | 22:16:42
    Bloggadress: http://nattstad.se/ellinorparck
  • HANNA säger:

    kul att du är med och tävlar om att bli dagens blogg! :D

    2011-05-20 | 22:59:58
    Bloggadress: http://hannalovisasol.blogg.se/
  • Misshagen säger:

    Sv: checkat ! :D jättefin blogg:D

    2011-05-20 | 23:21:16
    Bloggadress: http://misshagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: