alvalundvall

Droppen som fick bägaren att rinna över...

Kategori: Vardag

Hejhej!

Idag har varit en riktigt strul dag. Först när jag klev ut ur bussen fick jag veta något som fick mig att häpna, men det har löst sig nu. På lektionen så blev det tjafs. Och jag var ju såklart inblandad, som vanligt. Ne, men. Vi, eller det är många i våran klass som stör sig på att våra lärare tar skillnad på tjejer och killar. Det började med att det var en kille som sa det lugnt och försiktigt, men "duktiga" jag la mig ju i och båda lärarna blev fullt ut rasande, och jag hade inte ett skit och säga till om. Jag började att gråta, och jag fattade inte varför. Men det var nog för att det var nog bara jag som vågade säga något. Det är oftast så att det är många som tror att jag alltid ska sköta snacket, men då kan det kännas som att det är bara jag som tycker så. Efter allt skrikande hit och dit så tog ena läraren ut mig också fick vi sitta där och prata ett bra tag om lita allt möjligt. Efter det så trodde jag det att det inte kunde bli värre, men joda.. När vi skulle in från lunch rasten så fick jag inte gå förbi Abbe och två till utav hans kopisar. Dom höll på att jävlas på så och när vi kom till trappen så bredde dom ut sig över trappen och jag kunde inte komma förbi. Då blev jag less och gick på Abbe tills jag kom förbi, lite längre upp i trappen så fortsatte det. Ja, jag kom inte ihåg så jätte mycket mer än att jag höll i hans nacke, eftersom att han tog handen och knöt fast sin knytnäve om mitt hårfäste i bakhuvudet och drog mig baklänges så att jag blev ner kastad ner i stengolvet. Efter det så minns jag inte så mycket mer, än att allt vinglade. Skit samma, jag lever! ;D Men efter det var det engelska prov på verb. Blev faktist nöjd för en gångs skull när det gäller prov 96/96. När jag kom hem så kom "lillasyster Elin" , hehe! Hon är som min lilla syster, en väldigt bra en! <3 Då bakades kladdkaka, som inte blev kladdig, men! ;) Efter mat, var det träningsdags. Jag tycker att vi hade mer energi idag än i tisdags. Jag och våran andra målvakt hade våran målvaktstränare var där. Då var det hårdkörning! Gick bara bra! Nu så har jag inte så mycket mer att säga!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: