alvalundvall

Hungerspelen

Kategori: Vardag

Hejhej!
Som ni ser så har jag förnyat headern (om ni inte ser, klicka på F5) eftersom att jag blev så less på den gamla och kände att jag ville byta mot lite mer sommrigare. 
Idag så ska jag sitta ute i solen med mamma och läsa som en tok. Har börjat på andra boken i serien av Hungerspelen. Alla som inte har läst den, do it!
Jag har och är inte för påhittade böcker, filmer osv. Tycker bara att det är för ologiskt och ointressant.
Men det är var något som inte var utav denna jord! 
Hon som skrivit boken, Suzanne Collins, skriver på ett så otroligt intressant sett som får en att bara vilja läsa mer.
Boken handlar om dottern Katniss som är uppvuxen i en familj som knappt har mat på bordet. Om dom har det så är det hon själv som har jagat till sig det. Hennes far var den som lärde henne att jaga och var den som livnärde hela familjen, men när hans drastiska död kom så blev det hon som fick ta över den sysslan.
När det kom till hela landets största årshändelse, slåtterdagen när två ungdommar mellan 9-16 år från varje distrikt, en flicka och en pojke skulle lottas fram för att vara med i Hungerspelen.
Hungerspelen så är det 24 deltagare, två från varje distrikt, men bara en överlevande.
Helvärt att läsa! Någon annan som läst och är lika fast som jag?
Ne, ut i solen nu!
 
 
 
 
 
 
Sommarlovs dag på bryggan för någon vecka sedan ba.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: