alvalundvall

Det är okej!

Kategori: Att leva med en muskelsjukdom

Hejsan!
Nu tänkte jag skriva lite om sjukdomen igen.
Jo, i tisdags så var jag till läkaren igen. Den tiden hade vi själva fått begära. Mamma hade gjort det så att jag skulle få fråga en del. Läkaren, Kristina, tyckte att det var konstigt att han i Umeå inte hört utav sig. Men hon ska försöka få tag i honom.
Den mentala biten är väl bättre än vad den var förut, men inte riktigt bra än. Jag vet att det kommer ta ett tag att vänja sig med det. Och jag vet att jag är en bra bit påväg. Det som är jobbigast är att jag inte vet hur det kommer bli i framtiden. Kommer jag att kunna ta den utbildningen och jobba? Kommer jag att få resa dom dröm resorna jag vill? kommer jag sitta i rullstol om 10 år? Det är frågor som jag inte kan få svar på, inte nu iaf. Men jag vet att det finns bra stunder i livet som gör att det är värt att fortsätta kämpa! För att om värden skulle gå under så vill jag veta att jag dog lycklig! En dag i taget och stanna upp alla bra stunder och tänka på alla bra sidor det finns i livet. Att vara glad och inte vara sur och arg i onödan, det kommer man tjäna på. För varför gräva ner sig i saken som bara får en på dåligt humör? Ville bara påminna mina fina läsare att njuta av livet! Sedan är det okej att vara ledsen, men likaså är det okej att vara glad! Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: