alvalundvall

Kläder

Kategori: Vardag

Hejhej!

Nu var det ju länge sedan jag skrev även fast jag sa att jag skulle skärpa mig. Menmen, skolan gå ju före.

 Och i söndags så åkte vi hem ifrån fjälls. Fast jag åkte ju inte bil HELA dagen. För ifrån morgen så for vi upp på fjället. Tog faktist en del fina bilder, och jag hade kameran med mig, med batteri! ;) Fox och buzter lekte ganska mycket. Ja, ni får ju en del bilder här, nedan.
När vi kom hem så stack jag och Abbe till backen medans mamma och pappa gorde klart i stugan för att fara. Gick väl bra tror jag väl. Sedan var det bara hemresa. Jag var jätte trött på vägen hem, men så fort jag stängde ögonen så blev jag illa mående. Så när jag kom hem så var det i pricip som att gå direkt till sängen. Ne, jag såg på Solsidan också, så klart! Men det avsnittet är nog det sämsta som jag har sett. Men man kanske börjar bli lite väl kräsen. Programmet är så bra att man kräver lite för mycket. Jag vet inte! ;)

Måndagen var det ju skola. Var väl som vanligt. När jag kom hem var det bara hård träning på subtaktions-tabellen. Den är seriöst skit svår! Men det som är irriterande är inte att det är svårt, utan att mina lärare har slarvat bort pappret där jag har klarat det. Efter det var det ridning. Eller, ridning och ridning, vi hade tiori.

Tisdagen (igår) så var det ju skola. Det var väl som vanligt det med också... Förutom idrotten då. Ja, vi åkte ju skidor. Men det var ju inte så mycket skitåkning. Det var mer som... Skicross! Haha, shiet vad roligt vi hade! Jag skrattar ju bara jag tänker på det! Det var mest jag, S och J som åkte. Galningar som vi är! ;) Vi böjade med att köra rätt in i skogen. Först jag (oväntat? Inte direkt..) sedan S och sist J. J stört dykte, rätt ner i snön. Såg ju lite smått roligt ut! (Inte för att jag tror att det såg något bättre ut när jag ramla, men iaf!) Efter att vi kommit upp så for vi ju vidare till ett dike, eller vad jag nu ska kalla det. Det var ju mycket större än det. Det var som en ut skärning mot sjön eller hur jag nu ska förklara. Aja, uför där bar det iväg. Först S och sedan jag. Han ramla ju och samma sak med jag. (ofc) Jag ramlade som baklänges på skidorna, om ni förstår? Jag tror nog att jag fick snö på alla ställen där man kan få snö på. Hehe, men det är ju det som är det roliga, nästan... Ja, och upp skulle vi jo också, såklart! Det lutade ju nästan 90 grader. Men inte precis, men anyway. När jag hade kommit upp typ 2/3 av backen så frågade J om jag ville ta hans stav så han kunde dra upp mig. Det hade ju varit en ganska bra idé, men hans stav hade ju gått av på mitten. Så det förslaget sket vi i.  Vidare gick det också! Då skulle vi upp på en kulle och ner igenom som nå bågar eller hur jag ska förklara. Men det gick faktist ganska bra! Bara det att S skulle leka lite till och "hoppa". Det gick bra det med..! Tills han ramla! Ojoj, vad kul vi hade! Den där lilla biten som igentligen skulle ta typ 5min tog typ 15min för oss! Men kul var det..  Och blött! ;)
Ja,  när jag kom hem så var det ju läxa, som vanligt. Men efter maten så stack jag och mamma på föräldra möte för 7:an. Först så pratade dom/vi om massa tråkigheter. Ne, men det var väl mest sånna där viktiga saker! Dvs tråkigtheter! Ja, sedan så visade rektor oss skolan. Den var mycket mindre än vad jag trodde att den skulle vara! Alldeles lagom! När hon hade visat typ 3 klassrum så hörde vi att det levde om så väldigt nere vid dörren och efter ett tag så kom ju FF och R fram och började fråga när vi var klara. Jag vet inte vad dom sa eller hur det var men dom fick följa med iaf! Jag och Sanna stog ju och höll på att skratta ihäl oss. Ja, som vanligt! That´s it, you know! ;)

Idag då. Idag har det inte hänt mycket. Vi slutade kl 11.45. Mamma jobbade och pappa var i Norrbotten. Så jag och Abbe var själv. Och senare vid mat tiden så kom kära farmor och lagade pankakor till oss! Jo, pankakor! Tips till Emelie söt Pemelie, choklad på pankakor är jätte gott! :D Det är inte så jätte nyttigt men.

Nu kommer en MASSA bilder sedan fjälls och kläderna som jag snackat om! :D






Fox har faktist inte sådär stora öron och inte sådär kort svans! Jag tror att hans svans är på andra sidan eller hur jag ska säga! :P







Fina glasögon eller vad? ;)






Åååh, älskar värkligen dom här! Snygg är dom med! :D



Bara för att jag älskar koftan också! Den är som kort där bak också, med långa armar. Alva like! :D När man lägger ut den på glover så är den som en rektangel. Det tycker jag är gaaanska konstigt. Men aja, snygg är det iaf!




Sovgott allesammans, för det tänker jag göra! ;D

Kommentarer

  • My (: <3 säger:

    Gumman, känner knappt igen dej!

    du äe så grymt sööööt!

    Saknar verkligen dej mer än ngt annat!

    haha, gullig bild på Albin :)

    Hälsa mamma och pappa!

    KRAM!

    2011-03-17 | 17:41:06
    Bloggadress: http://hhellsten.blogg.se/
  • ebba ;) säger:

    Jag har också dom där byxorna, grymt sköna!

    Koftan har jag med. :p<3

    2011-03-19 | 09:33:40

Kommentera inlägget här: