alvalundvall

Komesarie Späck

Kategori: Vardag

Hejhej!

Igår så hann jag inte blogga något. För att efter skolan så åkte jag direkt på FF. För våran buss åker först och hämtar oss efter skolan, skjussar hem oss och sedan iväg till högstadiet i björna. Ja, det var ju roligt! ;D Men natten till igår (alltså torsdag) så spökade det typ hemma hos oss! Jag kan berätta mer om det imorgon. När jag kom hem så fick jag veta att jag har fått tid hos vårdcentralen. Där ska vi kolla upp mina ben. Det ska bli väldigt spännande att höra vad dom säger. Seriöst, jag gör VAD SOM HELST för att det ska bli bättre!
 Ja, och idag så hade det väl varit en väääldigt bra dag! Fast jag förväntade mig mer av dagen än vad det blev, men man får väl vara glad ändå! För från början av dagen så var jag ju så glad över att jag skulle få ha geografi, men då var jag tvungen att gå ner på dagis och läsa nå böcker. Det kan ju vara ganska mys men det blev ju inte lika mys som det låter... Fyra små flickor som skulle tjaffsa om allt! Var man hade benen, hur man satt som, vilken bok man skulle läsa, vem som skulle sitta i knät osv. Ja, då blev ju lilla Alva inte såååå jätte glad men... Sedan när vi kom in från rasten fick jag ju veta att våran musik lärare inte var där idag. Det gjorde ju inte saken bättre precis. Men då direkt efter maten så gick vi upp timme vårt klassrum för att se på film och äta glass. Vi såg på Komesarie Späck. Haha, så överdrivet! Allt liksom!
 Idag så är det ju första april. Jag tror att jag bara har blivit lurad en gång, vad jag minns. Killarna skulle lura våra fröknar med det klassiga, ställa om klockan. Det blev totalt MISSLYCKAT! För dom ställde den fel, bakot ist för framåt! 

Nu ska jag byta om och sedan ska vi sova i våran stuga på "lia". En jakt koja mitt uppe på ett berg! Men vi ska ju såklart inte jaga, vi ska bara mysa! Utan tv. ;) Ne, måste skynda!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: