alvalundvall

Du hjärta Jag

Kategori: Vardag

Hejhej!
Nu sitter jag mitt i Helsingborgs centrum, med Hemmakväll rakt utanför fönstret.
Det är ju lite skillnad än hemma.
Hemma har det mer kallare med svart/bruna löv på marken och gräset är en aning gul aktikt.
Här har ekträdens gul/oranga löv inte fallti ner på det gröna gräset och det är en aning varmare.
Det är inte så fint väder, typ som hemma.
Regnigt, blött och blåsigt.
Igår så hälsade vi på pappas farbror, kollade runt på pappas jobb och for sedan vidare ner hit.
Idag så har vi varit på Lager 154 om jag inte minns fel så hette det så.
Köpte en svea tröja, ett svart och ett vitt linne.
Ganska nujs!
Ikväll är det hockey, men jag missar ju den.
Till middag blir det årets första julbord!
Imorgon så far vi hem efter lunch tror jag.
Vi ska byta tåg två gånger.
En  av dom gångerna ät på T-centralen.
Vi bytte där på vägen hit också och vi fick tid över så vi satte oss på ett Café där.
Det enda jag hörde var den hämska stockholmskan..
Jag kan värkligen inte stå ut med den!
Tycker mer om en riktig grötig skånska då.
Menmen.
Hoppas ni har det bra, för det har jag det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: