alvalundvall

DIN födelsedag!

Kategori: Vardag

Hejhej! Nu MÅSTE jag skärpa mig! Det skriver jag ju i varje inlägg, men nu menar jag värkligen det!

I tisdags så var jag på ridningen mitt i dagen. Jag skulle ha ridit i måndags igentligen, men det var bara jag som kunde då. Aja, bättre sent än aldrig!
Sedan tror jag att det inte hände så mycket mer. Jo, det var då jag fixade mina naglar! Det är dom som finns på bild nedan. Ganska nöjd blev jag väl. Eller vad tycker ni? Och sedan så funderar jag på att starta en ny kategori här om mina naglar? Tycker ni om den idén?

Onsdagen. På morgonen så Körde jag och pappa till vetrinären. Vi är ju hos vetrinären nästan hela tiden! Då var det Fox som hade gjort illa sig. Vi, eller rättare sagt mamma och pappa, märkte att Fox var väldigt lugn av sig på onsdags kvällen. Han brukar ju vanligt vis springa och leka till 1000. Men inte då. Han bara låg och sovde hela tiden. T.om. när Sigge (katten) gick förbi så följde han Sigge med blicken. Vanligt vis så brukade Fox hoppa på han och dra han i svansen. Men inte då! På morgonen så hittade mamma ett sönder bitet batteri... Så då var det inte så konstigt att han var så loj och när vi tittade i munnen så hade han ju frätit upp halva tungan pga batterisyran. Stackars stackars liten! Så det blev raka vägen till vetrinären. När vi äntligen hade fått kommit in i behandlingsrummet efter en lååååång väntan och vetrinären hade kommit in så började hon undersöka honom. Allt såg bara bra ut, förutom tungan och när vi tog tempen på han... Han hade 39,7 graders feber och 38 är normalt för en hund. Dvs att det är ganska hög feber. Vi hade tagit tempen på han hemma också men då hade han bara, eller "bara och bara" men han hade iaf 39,3 då. I slut ändan så fick han gå på medecin i ca 10 dagar. Han har redan piggat på sig och han har dragit Hojt i svansen! ;)
Ja, och när mamma hade vaknat så åkte vi iväg till fjälls. 4 timmar lång bil resa, 32 mil. Men jag nördade ju sims ett bra tag, så det gick ganska bra!


Idag så har vi varit i backen och åkt. Gick väl ganska bra. Det var väldigt bra väder och så, men underlaget var väl inte det bästa! Men jag lever ju så jag menar, wtf! Vi åkte bara en timme för vi hade Fox hemma. Efter det har det väl inte hänt så mycket. Vi har spelat några omgångar kort osv.
Men något som är speciellt med denna dag är ju att det är FFs födelsedag! Grattis till dig, älskling!

Jo, och som ni ser så är det ju ingen header. Jag klomriga jag skulle ju fixa det, men det gick inte så jätte bra. Så
Emelie Pemelie ska hjälpa mig imorgon! Jag måste ju lära mig det här snart, jag kan ju inte be Emelie om hjälp så fort jag ska byta header. Det går ju inte. Aja, jag har ju lärt mig iaf liiiite! ;)

Ne, nu ska jag umgås med min kära familj ett tag till innan jag hoppar i säng! Ha det bra allesammans! :D





Komentera!

Kommentarer

  • stina strömberg säger:

    hej alva det är en gätte fin blogg tråkigt det där med fox men det är bra att han mår bra igen kram =)

    2011-04-04 | 18:00:47

Kommentera inlägget här: